| Budapest Belváros Intelligens Forgalomirányítási Rendszer   A fővárosban és különösen a belvárosban a forgalom mértéke rendkívüli módon megnövekedtet. Ennek következtében a gépjármű és a tömegközlekedés 
  rendszeresen dugókban végződik. Sokan feltették a kérdést miként lehet a 
  helyzeten javítani? Bármily meglepő, de a megoldás kézenfekvő! 
  A belvárosra kiterjedően egy úgynevezett intelligens forgalomirányítási 
  rendszert kell kiépíteni. A rendszer a következő útvonalakon valósulna meg: 
                      Bocskay út, Október 23. utca, Irinyi József utca, Petőfi híd, Ferenc körút, 
    József körút, Erzsébet körút, Teréz körút, Szent István körút, Margit híd, 
    Margit körút, Szilágyi Erzsébet fasor.Üllői út, Múzeum kőrút, Károly körút, Bajcsy Zsilinszky út, Váci út.Andrássy út. Krisztina körút, Alkotás utca. Bartók Béla út, Szabadság híd, Vámház körút. Budaörsi út, Hegyalja út, Erzsébet híd, Kossuth Lajos utca, Rákóczi út. A Széchényi lánchíd és a hozzávezető utak ekkor az átmenő forgalom elől 
  lezárhatók, és akár sétáló utcává alakíthatók.   Előnyök: 
                      Forgalomirányítási eszközökkel 30-40%-ban megnövelhető az útvonalak áteresztőképessége.Forgalomirányítási eszközökkel 30-40%-ban csökkenthető az útvonalak légszennyezettsége.Forgalomirányítási eszközökkel a lefedő útvonalakon a tömegközlekedés menetideje 
    40-50%-kal csökkenthető!Forgalomirányítási eszközökkel a lefedő útvonalakon a tömegközlekedés 
    szállítókapacitása 40-50%-kal növelhető!   Bevezetésének szinte semmiféle hátránya sincs. Összegzésként jól látható, hogy ez 
  az egyetlen megoldás a belváros forgalmi helyzetének javítására. Különösen igaz 
  ez Budapest esetében, mivel a város urbanisztikai szerkezete nem teszi lehetővé 
  a gépjármű-forgalom teljes kizárását a belvárosból.   Budapest, 2006.01.15. Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).   Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben! |