Volvo 7900, a nagyobbfiú

 

Az itt leírtak megértéséhez fontos ismerni a közösségi közlekedés járműveivel szemben támasztott követelményeket. Az a néhány hazai szakember aki mindezeket jól ismeri nyugodtan átugorhatja, a többieknek javaslom ezen oldal átolvasását és megértését.

 

Háromtengelyes kivitelben fut a BKV vonalain.

A jármű alacsonypadlós. Mérete miatt inkább nagy forgalom lebonyolítására alkalmas. A 7700-hoz képest ez inkább elővárosi modell. Fut három és négyajtós kivitelben is. Az utóbbinál az ajtó helyén ülések vannak.

Külsőjét tekintve a 7700-hoz képest „pofásabbá” tették.

Komoly előnye, hogy városi buszhoz mérten nagy, így sok utast képes befogadni.

A jármű ülések tekintetében hozza a kötelezőt. A gyerekkocsi/kerekesszék tekintetében viszont a relatíve nagy járműben mindössze két hely van. Ez kissé kevésnek látszik.

Az ablakok mérete tekintetében nem vették figyelembe a koszos és nem koszos levegőjű oldalt.

Utastájékoztatása jó. Ez annak köszönhető, hogy a standard tájékoztató-képernyővel van felszerelve, így a végcél és a következő megállók is láthatók.

Az utastér belső világítása sajnos Neon-os, ami egészségvédelmi szempontból kifogásolható.

Klímával felszerelt, de csak két ponton fújnak be az utastérbe. Ennek következménye, hogy a többi helyen szint nem lehet érezni a levegőjüket.

A jármű sok helyen el van látva közepes méretű ablakokkal, így klíma nélkül is tud valamennyi szellőzést biztosítani (bár vannak holtterek).

Kerékátmérője nagyobb, lengőkarok útja hosszabb, felfüggesztése jobb mint a 7700-ás modellé. Ennek ellenére közel nem csillapítja az út egyenletlenségeit olyan mértékben mint a MAN.

 

Motorja jobb oldalon hátul helyezkedik el. Ennek következménye, hogy a jármű az út minden egyenletlenségénél elkezd himbálózni. Ezt a 7700-ás változathoz képest jobban sikerült csillapítani.

A jármű kültéri zaja viszont sajnos magasabb mint a 7700-es típusé. Ennek oka a vékony takarólemez, ami ráadásul a merevítés hiánya miatt még önállóan rezegve második motorhangot generál.

Motorja EURO 5 EEV besorolású de sajnos kissé lusta. Ezt a modellt a 7700-hoz képest ellátták kétfokozatú kipufogógáz-szűrővel, ami a tetőn helyezkedik el, így ezzel már nem lesz probléma.

Gyorsítási karakterisztikája lusta, de ezért komfortos.

Komfortos fékezéshez a fékerő-szabályzás hiányzik.

A járművet ellátták külső „karácsonyfa” kivilágítással, így a látássérült vasárnapi autósok is észreveszik.

 

 

Budapest, 2014.07.22, frissítve 2014.07.22

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

 

Vissza az autóbuszok oldalra.

Vissza a főoldalra.

Vissza a járművek oldalra.