| A 3-as villamos folytatása   Szervezetünk véleménye szerint a Csepel-Erzsébet HÉV megszüntetése a 60-as években elhibázott lépés volt. Ma sok autóbusz járat próbálja betömni ezt a rést nem túl jó utazási színvonalat és menetidőt kínálva (nem beszélve a környezetterhelési problémákról). Most adódik a lehetőség hogy a 3-as villamos meghosszabbításával (Határút, Pesterzsébet HÉV állomás, Gubacsi híd, Papírgyár, Ady Endre út, II. R. F. út) ezt a hibát helyrehozzuk.   A bővítést a következő lépésekben képzeltük el: 1). A jelenleg meglévő Határút-HÉV állomás egyvágányos szakasz felélesztése, a HÉV állomáson kétvágányos végállomással. Itt az infrastruktúra a biztosító berendezésen kívül adott, így minimális költséggel elvégezhető.  2). Kétvágányos szakasz elkészítése a Topánka-Petőfi kereszteződésében lévő kétvágányos végállomással. A 3-as villamos vagy átfedő járata átirányítása az új szakaszra. 3). Az új Határút-Csepel felüljáró és Dunahíd megépítése. Ezzel együtt a Topánka vágányok folytatása a Topánka felüljárón és a Gubacsi hídon át Csepel HÉV végállomásig.   A 3. szakasz elkészülte után Erzsébet, Csepel, Soroksár, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós, Tököl közlekedése, tömegközlekedése és környezetterhelési helyzete egy nagyságrendet javulna.   Elérhető dokumentumok:    a). Projekt leírás. (487 kB pdf anyag, Nyílt levél Aba Botondnak)  b). A bővítés útvonala (ahogyan mi képzeljük...)  c). A jelenlegi erzsébeti HÉV állomás madártávlatból.  d). A Gubacsi híd és a Topánka felüljáró.  e). Egy régi koncepcióban így vezetnénk át a villamost Csepelre.    Budapest, 2004.07.10. Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).  Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!    /////////////////////////////////////////////////// Sajnos jelenleg a 3-as villamos továbbépítését akadályozza egy benzinkút.Ugyanis annak tartálya túl közel van a jelenleg is meglévő sínhez, így azon nem járhat elektromos hajtású jármű. Kiegészítés: 2006 május 15. (kzs) |